Asiakkaiden antama palaute tukee Joukan vahvuuksia

16.12.2025

Asiakastyytyväisyyskyselyn 2025 keskeiset tulokset

Jouka toteutti asiakastyytyväisyyskyselyn syksyllä 2025 kartoittaakseen asiakkaidensa kokemuksia yhteistyöstä, palvelun laadusta ja tuotteista. Kyselyn tulokset osoittavat, että asiakastyytyväisyys on säilynyt vahvalla tasolla: NPS-luku on 57, mikä on samaa luokkaa kuin edellisessä mittauksessa ja kertoo korkeasta asiakkaiden suositteluhalukkuudesta.


Asiantuntemus ja nopea palvelu erottuvat edukseen

Avoimissa vastauksissa asiakkaat nostavat esiin Joukan asiantuntevan palvelun ja nopean reagoinnin. Yhteydenpito koetaan vaivattomaksi, kyselyihin vastataan ripeästi ja ratkaisut löytyvät usein jo ensimmäisellä yhteydenotolla. Tämä säästää asiakkaiden aikaa ja tukee sujuvaa arkea.

“Tarjouskyselyihin vastataan nopeasti ja tarjotaan juuri sopiva vaihtoehto kyselyn perusteella.”


Korkea laatu ja toimitusvarmuus rakentavat luottamusta

Tuotteiden laatu nousee palautteessa vahvasti esiin. Asiakkaat kuvaavat tuotteita kestäviksi, teknisesti luotettaviksi ja pitkäikäisiksi, ja reklamaatioita esiintyy vähän. Myös toimitusvarmuus koetaan hyväksi: toimitusajat pitävät sovitusti ja mahdollisista muutoksista viestitään ajoissa.

“Tuotteet ovat korkealaatuisia, eikä käytössämme ole koskaan ollut laatuongelmia.”

“Toimitukset tulevat ajallaan.”


Yhteistyö koetaan mutkattomaksi

Yhteistyö Joukan kanssa nähdään pitkäjänteisenä ja luottamuksellisena. Henkilökohtainen palvelu, pysyvät yhteyshenkilöt ja selkeä viestintä tukevat sujuvaa yhteistyötä ja jatkuvuutta myös pidemmällä aikavälillä.

“Viestintä on positiivista ja selkeää.”


Kehitystoiveita viestintään ja dokumentaatioon

Vaikka kokonaiskuva on selvästi positiivinen, palautteessa esitetään myös kehitystoiveita. Asiakkaat toivovat aktiivisempaa viestintää uusista tuotteista ja parannuksista sekä selkeämpää, erityisesti englanninkielistä dokumentaatiota. Lisäksi hintakilpailukyky ja kustannustehokkuus nousevat esiin tekijöinä, joihin odotetaan huomiota.

“Tietoa uusista tuotteista ja parannuksista voisi tulla uutiskirjeenä.”


Palaute ohjaa kehitystä

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ja avoimet kommentit vahvistavat, että Jouka Oy:n vahvuuksia ovat asiantunteva palvelu, korkea laatu ja toimiva yhteistyö. Vakaa NPS-luku 57 osoittaa, että Joukan asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön. Saatu palaute toimii tärkeänä lähtökohtana toiminnan kehittämiselle ja entistä parempien asiakaskokemusten rakentamiselle myös jatkossa.

“Pyydämme pitämään palvelutason jatkossakin korkealla.”

“En keksi mitään parannettavaa asiakaskokemuksen osalta.”